Werkboek Studielift123
32 Doelen en prioriteiten stellen Lesblok 30 minuten Onderwerp Motivatie / doelen stellen Boek Hoofdstuk 1, pagina 8-14 Werkblad 22 Werkvorm Interview in tweetallen 22 Tijdens de lessen van Studielift 1 hebben de leerlingen al een keer doelen en prioriteiten leren stellen. Vraag de leerlingen of zij nog weten welke doelen zij vorig jaar hebben bedacht en welke doelen zijn behaald. Aan de hand van de vragen uit het vorige lesblok gaan zij nu opnieuw doelen en prioriteiten stellen, waarbij ze gaan werken aan de vijf vragen die zij in het vorige blok hebben geselecteerd. Daarna vullen ze zoveel mogelijk onderwerpen, die van invloed zijn op het behalen van hun gestelde doelen, in in het prioriteitenkwadrant. Brainstorm vooraf samen met de klas wat de onderwerpen kunnen zijn en schrijf er eventueel een aantal op het bord: • Lopend huiswerk. • Werkstuk dat over twee weken klaar moet zijn. • Toets morgen. • Facebook. • Gamen. • Sporten. • Enzovoort. Vervolgens gaan ze in tweetallen elkaar interviewen in twee delen: 1. Vraag elkaar wat de verschillen in doelen zijn ten opzichte van vorig jaar. Wat is opvallend anders en waardoor denk je dat dit veranderd is. 2. Vraag elkaar vervolgens wat de verschillen in prioriteiten zijn ten opzichte van vorig jaar. Wat heb je over jezelf geleerd, wat ga je dit schooljaar anders doen dan vorig jaar en waarom? Ruimte voor eigen aantekeningen
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjc3MDc=